IBU Maaf KAN AKU

ibu..... sejak kau tiada
aku seolah hidup sebatang kara
tiada tempat ku bercerita
tiada tempat ku mengadu
tiada yang mengerti ingin & harapku

seolah bibir kelu tak mampu berkata
kaki seolah gontai melangkah ntah kmana
mata selalu sembab penuh airmata
tiada mampu berhenti teteskankan bening
hati terasa sangat berat kehilanganmu
seolah bumi runtuh menerpa diriku

ibu... kini tiada lagi
yang membelaiku lembut
seperti belain kasihmu
tiada kasih sayang yang tulus
seperti pernah kau berikan
yang tanpa pamrih...
cintamu begitu lembut damaikan hati
di saat rapuh menghampiriku

di saat kau tiada.. hidupku sepi
tiada lagi tempat pelarianku
tiada lagi yang dapat menggantikanmu

ibu... aku rindu
maafkan aku belum bahagiakanmu
belum sempat mewujudkan smua
harapan dan keinginanmu...

ibu..
aku ikhlas melepaskanmu
Tuhan tlah tetapkan jalan terbaik utkmu
hingga kau begitu cepat di panggil
Do'a tak kan perna berhenti ku lantunkan
agar kau damai dan slalu tersenyumlah dsna

Tuhan..
ampunilah sgala dosa dosanya


tempatkan dia di sisi-MU
smoga kelak aku dapat berkumpul kembali dgnnya
Amin.. Yaa Robbal Alamin...

Karya: Awan Tak Berdawai

Comentários:

Posting Komentar

 
RENUNGAN JIWA © Copyright 2013 | Design By Haries Budjana |