AKHIR SEBUAH MIMPI

Apa yang ku-cari?
Teratai udah ku-miliki
Mawar udah ku-petik
Melati udah ku-nikmati harumnya
Tapi jiwaku hampa…
Ruang-ruang kosong yang kau tinggalkan
Menusuk…
Merobek…
Leburkan…
Musnahkan….
Tiap kata yang mulai terangkai

Bagaimana aku mencari ??
Kaki-ku patah
Mata-ku buta
Telinga-ku tuli
Lisan-ku bisu
Tiada yang bermakna dari hidup
Tiada tumpuan tuk memulai
Memudar bersama sang waktu
Sirna bersama sang morgana

Mengapa harus mencari??
Sweetingku telah berlabuh
Gadis manisku telah menjauhi
Sang dewi malam telah melupakan
Kini tiada harapan
Kini tiada mimpi
Bayang-bayang masa lalu telah menikan
Aksaraku telah rapuh tuk terangkai
Ku telah terdampar
Tanpa gairah dan hasrat lagi

Oooo….
Sang waktu…..
Ku-ingin berlari dari hidup
Ku-ingin memudar bersama angan
Lahirkanlah aku dengan satu mimpi
Lahirkanlah aku tanpa kenangan
Ku-telah jenuh….
Aku bosan….
Aku muak…..
Seribu satu kisah tanpa harapan


Karya:Pangeransenja Tampasayapsayappatahnya

http://princeanhasdin.blogspot.com

Comentários:

Posting Komentar

 
RENUNGAN JIWA © Copyright 2013 | Design By Haries Budjana |